22 September 2014

Gubahan Hantaran

Okey..... rentetan dari citer adikku kawin tahun lepas, tak pepasal aku dapat job dari mak sedara... aku kena gubah 7 par hantaran untuk majlis pertunangan anak dia (sepupu aku laaaa tuuu). Aku orait jerr... maklumlaaaa peminat seni tegar lah katakan. Tapi yang tak seronoknya, sebulan sebelum majlis pertunangan sepupu aku tu.... aku warded untuk operation buang fibroid. Seminggu.... dah terbuang coz xleh gerak.. kerja baring je kat katil... seminggu plak dok berpantang kat rumah mak dan berulang-alik ke hospital tuk wat dressing tiap2 hari. Tinggal 2 minggu jer tuk aku kerjakan barang hantaran tu. Itu tak termasuk kerja kehulu-kehilir tuk cari decoration tambahan nya lagi tuhhhh... Mmm, risau la jugak. Tapi serisau-risau aku, risau lagi mak sedara aku.... khihihihi... takut hantaran tu xsempat siap.
    Relax.... relax.... Cek Da (panggilan tuk mak sedara) jangan risau... bab hias-menghias, gubah-menggubah ni.... serah sini jeee..... kalau tinggal sehari dua pun..... insyaallah boleh siap.... Mmmm... hakikatnya memang sempat siap punnnnn.... Alaaaa hantaran bertunang... tak de la susah sangat kannnnn.... yang penting... kaler ikut tema.... turquoise ngan pink.... taraaaaaaaaaaaaaaaa......

dan lagi.....
lagi .....

Fuhhh..... berpeluh la jugak nak menyiapkannya.... tapi bila dah siap tu...... puas hati... rasa berbaloi jer berjaga sampai kul dua tiga pagi semata-mata tuk siapkan hantaran tu.... comel la pulak (puji hasil tangan sendiriiiii hahahahaha...)
     Tapi bila tiba hari majlis..... bila dah diletakkan kat ruang tamu..... terasa pelik la pulak.... terdetik sesuatu dalam hati.... Uuuiiiiieeeee... rasa macam dah terlebih hias jerr... gaya gubah hantaran bertunang tu dah nampak macam hantaran kahwin dahhh....
     Selesai majlis pulak... aku dapat berita yang majlis perkahwinan sepupu aku tu akan diadakan di kampong... nun di Terengganu... dan aku dah di 'chooop' tuk buat hantaran kawin plak..... Errrr..... errrrrr.... rrrrrr......
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelajar dilarang pasang muzik dan menyanyi di dalam kelas saya!

 Jangan play muzik! and don't sing! Kenapa? Sebab saya sejenis manusia yang audiophile. Muzik menyebabkan saya hilang fokus. Saya akan f...